Enguany i, adaptant-nos a la nova normativa de la BikeTrial International Union, les categories experimenten canvis per afavorir varis objectius. Primerament es vol aconseguir una progressió de dificultat més d’acord amb l’evolució física i tècnica dels pilots més joves i, d’altra banda, afavorir la participació (encara més) d’aquells pilots més grans que no assoleixen el nivell dels ELITE, JUNIOR o SENIOR actuals, i que ara podran quedar-se a la categoria HB1 i competir en zones blaves amb pilots del seu nivell, però d’edats diverses.
Pel que fa als preus i, després d’anys de no variar-los (i fins i tot reduïr-los alguna vegada), patiran un increment per adequar-se al cost real de la cobertura mèdica que suposen, protegir l’autonomia econòmica de la Unió Catalana de BikeTrial i poder dur a terme més iniciatives amb un millor servei. En aquest punt, cal recordar que la BUC és una entitat sense ànim de lucre i que cap dels membres de la junta o les seves empreses poden, segons els seus estatuts, beneficiar-se de la seva activitat econòmicament i, així ho seguirem fent.
També canvia la nomenclatura d’aquestes categories, abandonant la forma tradicional i passant a una lògica d’edat, nivell i motivació esportiva dels pilots, quedant de la següent manera (també pots descarregar-te el pdf explicatiu fent clic aquí):