A principis dels anys 70 era molta l’afició al trial de moto que hi havia a Catalunya, un esport que va arrelar molt a la nostra terra, on varem tenir les marques líders en la fabricació de motos de trial, Bultaco, Montesa, Ossa i encara actualment tenim els millor pilots i les millors màquines.
En aquest context, a la ciutat de Sabadell van començar a sorgir grups de nois aficionats al trial que per la seva curta edat o per qüestions econòmiques no podien accedir a la moto i van començar a fer trial amb les seves bicicletes. Moltes d’aquelles bicicletes eren unes BH de passeig amb rodes de 20” que es modificaven i es reforçaven per emular el trial de motos. En deien Bici-Trial.
Aquests grups de nois s’anaven trobant al que avui és actualment el Parc Catalunya de Sabadell i començaven a organitzar entre ells petites competicions amb un reglament adaptat a la bicicleta.Cap a l’any 1974 ja era habitual l’organització de trials quinzenals o mensuals a diferents indrets de Sabadell, al que després seria el Parc Catalunya, La Salut, Can Pagès, o Sant Oleguer de la mà del Sr. Oscar Puig, La Penya Ciclista El Pedal, La penya Ciclista Palomillas o l’Escuderia del Vallès, s’anava estenent ràpidament l’afició a altres poblacions del Vallès com Sant Feliu de Codines o Sant Llorenç Savall. Com a conseqüència d’aquesta evolució el maig del 1976 s’organitza el 1r Trofeu Ciutat de Sabadell, primer gran esdeveniment oficial del Bici-Trial, i al gener de 1977 el 1r Campionat de Catalunya al Santuari de la Salut de Sabadell.
D’aquella època surten pilots destacats com Lluís Duran, Nicolás Cantón, Blai Jové, Jaume Ribot, Eliseu Sellès.